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Multi Joint.js

It's a tool script to set joint's parameter ( type / display mode / color ) recursively. To use, place this script into ~/Library/Application Support/Cheetah3D/Scripts/Tool folder.

set type : a switch to set joint's type
joint type : joint's type setting
set mode : a switch to set joint's display mode
joint mode : joint's display mode
set color : a switch to set joint's color
joint color R/G/B/A : factor of joint's color
recursive : if you want to change parameters of all child joints, check this
only children : if you don't want to change selected joint's parameter, check this

capture : to capture selected joint's parameters, click this button


Multi Joint.js_20121102.zip ( application/zip : 2 KB)

MD5 : 0729ee5ad70c8c074c738f8e94408854

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Alignment+.js

選択したオブジェクトを整列させるツールスクリプトです。

base obj: 整列のベースになるオブジェクトを指定します。何も指定しない場合、ワールド座標の原点に整列します。
x axis: X 軸の整列モードを選択します。
y axis: Y 軸の整列モードを選択します。
z axis: Z 軸の整列モードを選択します。
margin: 軸の整列モードを "|↔|"にした場合の間隔を設定します。

|←: 形状の最も小さい位置に選択オブジェクトを整列させます。
→|: 形状の最も大きい位置に選択オブジェクトを整列させます。
→|←: 形状の中心位置に選択オブジェクトを整列させます。
|↔|: ベース形状の最大値と選択オブジェクトの最小値が margin で設定した距離離れた位置に選択オブジェクトを整列させます。

update 20121011: Cheetah3D 5.8 使用時のバグを修正(Cheetah3D 5.8 で使用する場合、取り消す/やり直す機能は使えません)


It's a Tool script to make selected object aligned to 'base obj'.

base obj: set base object to make align to. if no object is set, script make align to 0 point of world coordinate.
x axis: alignment mode for X axis.
y axis: alignment mode for Y axis.
z axis: alignment mode for Z axis.
margin: set distance value when alignment mode is set to "|↔|".

|←: align selected object with the minimum points of each objects.
→|: align selected object with the maximum points of each objects.
→|←: align selected object with the center points of each objects.
|↔|: align selected object with the maximum point of base object and the minimum point of selected object at intervals of 'margin' property.

update 20121011: fixed bug for Cheetah3D 5.8 ( Undo/Redo functions are disabled with Cheetah3D 5.8. )

Alignment+.js_20121011.zip ( application/zip : 2 KB)

MD5 : a43ead95a5a3f4182085f577be5e41a3

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Spline Cut.js

スプラインをガイドに、ポリゴンオブジェクトにポイントを追加するツールスクリプトです。~/ライブラリ/Application Support/Cheetah3D/Scripts/Tool フォルダにスクリプトファイルをコピーして使用して下さい。

cut spline: カットするスプラインを指定します。
direction coord.: カット方向の座標系を指定します。
cut direction: カット方向の軸を選択します。
only selected polygon: 選択ポリゴンのみをカットします。
point detection: カットするスプラインのポイントを、ポリゴンオブジェクトに追加します。このポイントは、接合されない孤立点になります、注意して下さい。
edge detection: カットするスプラインとポリゴンのエッジが交差するポイントにポイントを追加します。
connect edge point: On の場合、エッジが交差するポイントに追加されたポイントはエッジに接合されます。 Off の場合、接合されません。

update 20121006: バグ修正

update 20121011: Cheetah3D 5.8 使用時のバグ修正 ( Cheetah3D 5.8 で使用する場合、取り消す/やり直す機能は使えません )

update 20130712: ポイントを全く含まないパスがあった場合のバグを修正

20141004: dot bug fixed.

20141216: dot bug fixed again. (Foot in mouth)


cut spline: set spline object you want to cut with.
direction coord.: select coordinate system of cut spline direction.
cut direction: select axis to cut.
only selected polygon: only selected polygons are affected.
point detection: add isolated points of spline points to polygon object, are not connected any other polygons.
edge detection: add points at cross point of spline and polygon edge, if 'connect edge point' is checked, added points are connected to polygons.
connect edge point: if you don't want connect points to polygons with 'edge detection', unchecked this.

update 20121006: fixed connect bug

update 20121011: fixed bug for Cheetah3D 5.8 ( undo/redo functions are disabled with Cheetah3D 5.8 )

update 20130713: fixed bug when illegal spline path exists.

20141004: dot bug fixed.

20141216: dot bug fixed again. (Foot in mouth)


Spline_Cut.js_20141216.zip ( application/zip : 5 KB)

MD5 : b5f4d3679416d59573ac170748b5a14e

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Isolated Point Weld.js

孤立ポイントを、最も近くにあるポイントに接合するツールスクリプトです。 ~/ライブラリ/Application Support/Cheetah3D/Scripts/Tool フォルダにスクリプトファイルをコピーして下さい。

only selection: 選択されたポイント同士のみを接合します。
maximum distanct: ポイント同士の最大距離を設定します。ポイントがこれ値より離れている場合、無視します。
weld to: ポイント接合位置を設定します。
delete after weld: 接合後に、孤立ポイントを削除します。チェックしない場合、孤立ポイントはそのまま残ります。

update 20121011: Cheetah3D 5.8 使用時のバグ修正 ( Cheetah3D 5.8 で使用する場合、取り消し/やり直し機能は使用できません )


it's a Tool script to weld isolated point to the nearest point. To use, place it into ~/Library/Application Support/Cheetah3D/Scripts/Tool folder.

only selection: only selected points will be weld.
maximum distanct: set maximum distance between points.
weld to: select weld point.
delete after weld: after weld operation, isolated point will be deleted.

update 20121011: fixed bug for Cheetah3D 5.8 ( undo/redo functions are disabled with Cheetah3D 5.8 )

I made this tool as use with Spline Cut.js.

Isolated Point Weld.js_20121011.zip ( application/zip : 2 KB)

MD5 : 1613853e9895ab20f5d0d032a06d7c01

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Paste Spline.js

機能を追加し、スクリプト名を変更しました。そちらを使用して下さい。

I have updated it and renamed. Please check it.

  ▶ Spline Cut.js


ポリゴンオブジェクトに、スプラインのポイントを貼付けるツールスクリプトです。
~/Library/Application Support/Cheetah3D/Scripts/Tool フォルダにコピーして、使用して下さい。

pasted spline : 貼付けるスプラインをセットします。
direction coord : 貼付け方向の座標系を object から world から選択します。
paste direction : 貼付け方向を選択します。
only selected polygon : 選択ポリゴンのみにポイントを貼付けます。
edge detection : スプラインがポリゴンエッジに交差する場合、その交点にもポイントを追加します。

張り付けたポイントは、すべて孤立点です。ポリゴンには接続されていませんので、ナイフやポイントを追加ツール、接合ツールでポイントを整理して下さい。


It's a tool script to paste points of spline object. To use this script, place it into ~/Library/Application Support/Cheetah3D/Scripts/Tool folder.

pasted spline : set a spline object to paste.
direction coord : select coordinate system for direction.
paste direction : select direction to paste.
only selected polygon : add points to only selected polygon.
edge detection : if spline is crossing polygon edge, script add points onto the edge.

Added points are isolated from polygon, not connected. You have to connect/organize these points with Knife, Add Point or Weld tool after executing this script.


ch_20121002_pastespline.jpg

Paste Spline.js._20121002.zip ( application/zip : 3 KB)

MD5 : aaab4a65fc833fb89fc519a74f179607

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Make Circle.js

選択ポリゴンを円形に変形するツールスクリプトです。

~/ライブラリ/Application Support/Cheetah3D/scripts/Tool フォルダにコピーしてください。

circle radius: 円の半径を設定します。0 を設定する場合、選択ポリゴンから自動的に計算されます。
equal alignment: 変形する円の頂点を、等間隔に変形します。 gap angle: 円が回転して生成された場合に、調整する角度を設定します。一度円を生成すると自動的に最適な値がセットされます。
adjust angle: 変形した円が回転してしまった場合、このボタンで調整して下さい。

Update 20121011: Cheetah3D 5.8 でエラーが出る問題の修正


This is tool script to make circle shape form selected polygons. To use, place it into ~/Library/Application Support/Cheetah3D/scripts/Tool folder.

circle radius: circle radius, if 0 is set, script will calculate circle radius automatically from selected polygons.
equal alignment: if it's on, each vertices of circle will be aligned with equal space.
gap angle: gap angle for adjust angle command. A suitable value will be set after executing "make circle". adjust angle: if circle is rotated, click this to adjust circle's rotation.

Update 20121011: bug fixed for Cheetah3D 5.8


Make Circle.js_20121011.zip ( application/zip : 3 KB)

MD5 : 03cc1ab0cc045f6744984c0f53de8197

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Quick Recorder.js

タグを適用したオブジェクトに、アニメーションキーを打つマクロスクリプトです。

2つのスクリプトをそれぞれコピーして、使用して下さい。

Quick Recorder Pin.js -> ~/Library/Application Support/Cheetah3D/scripts/Tag folder
Quick Recorder.js -> ~/Library/Application Support/Cheetah3D/scripts/Macro folder

タグ パラメータ

recursive : タグを付けたオブジェクトをルートとして、子オブジェクトのキーを再帰的に記録する場合にチェックを入れます。

record position : 位置を記録する場合にチェックを入れます。
record rotation : 回転を記録する場合にチェックを入れます。
record scale : 拡大縮小を記録する場合にチェックを入れます。

record names : 位置・回転・拡大縮小以外のパラメータを記録する場合に、パラメータ名を入力します。複数のパラメータを入力する場合は、半角カンマで区切って下さい。
check parameter name : 上で入力するパラメータ名をチェックするボタンです。

curve type : F-Curve キーの補間タイプをセットします。


It's Macro script to add animation-key for an object attached custom tag.

To use this script, 2 script files will be copied a certain folder each.

Quick Recorder Pin.js -> ~/Library/Application Support/Cheetah3D/scripts/Tag folder
Quick Recorder.js -> ~/Library/Application Support/Cheetah3D/scripts/Macro folder

Tag parameters

recursive : record key revursively for child objects.

record position : record position.
record rotation : record rotation.
record scale : record scale.

record names : set custom parameter name for other parameters. multiply parameters are allowed with comma separated.
check parameter name : click to check other parameter names.

curve type : interpollation type of f-curve key.


update 20140207: some bugs fixed.


Quick_Recorder_20140207.zip ( application/zip : 7 KB)

MD5 : 2201aff71f2ba734b618971ba91b0934

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