Tags : Cheetah3D
Entries in this Tags : 118logs Showing : 113 - 118 / 118
Texture map sample JAS file
Explosion.js
Explosion のアニメーション、もしくは Explosion させたオブジェクト作成用のスクリプトです。
どうしようもない計算間違いがあって、アップデートしました。古いバージョンを試して頂いている場合は、新しいものをダウンロードしてださい。
this JavaScript is creating a scene that has object exploded for Cheetah3D 2.6.1. it makes Polygon script object, so place this file into scripts/Polygonobj folder.
updated!! current version is v.060204, if you try older version, please download current version.
Modeling & Rendering: Cheetah3D with Explosion.js
Explosion_20060204.zip ( application/zip : 228 KB)
MD5 : ce0f149e88af6bb9b22b3b22bb41eb31
make your donation
for my scripts.
Random Array.js
Cheetah3D でランダムにオブジェクトを複製するためのスクリプトです。それぞれランダムにポリゴンセレクションが適応されるので、それぞれ違うマテリアルを使ってシーンを作れます。
制限事項
- Cheetah3D 2.6.1 / 3.x で使用して下さい。
- ランダム値が保存されず、再度開く時点で再計算されます。
UPDATED: 4.6 で使用した場合のバグを修正しました
UPDATED: シアーバグを修正しました
it is script to create random copied objects with poly selection.
limitations
- this script for Cheetah3D 2.6.1 / 3.x.
- random values (position, scale, rotation and selection number) are not saved, those values are re-calclated after re-open.
UPDATED: fix bug when using version 4.6
UPDATED: fix sheer bug
Modeling & Rendering: Cheetah3D 2.6.1
Random Array.js_20090202.zip ( application/zip : 3 KB)
MD5 : b1acfb90dfd145db2c9436137e089fb6
make your donation
for my scripts.
Morph.js
Cheetah3D でモーフさせるためのスクリプトです。Cheetah3D 2.6 / 3.3 で動作を確認しています。下手な英語の README ファイルが同梱されています、お読み下さい。
制限事項
- Cheetah3D 2.6.1 / 3.x 以上に対応してます。
-
スムースの値が保存後に、0にセットされます。1フレーム目で好きな数値にセットして、レコードボタンをクリックすると解消されます。 -
ソフトエッジ/ハードエッジがモーフオブジェクトに反映されません。
Morph.js is script to create morphing object for Cheetah3D. I checked it with Cheetah3D 2.6. Please README file for use it.
Limitations
- for Cheetah3D 2.6.1 or 3.x.
-
smooth: value is not saved, all time reset to 0. if you don't want this, record smooth value after setting value you want at the first frame. -
Crease edge property is not copied to morph object from base object.
Modeling & Rendering : Cheetah3D 2.6
Morph_20060615.zip ( application/zip : 370 KB)
MD5 : 0f2ed7e805eb8965f5b3e30eea67a380
make your donation
for my scripts.
Brilliant Cut.js
スクリプトは、ブリリアントカットのポリゴンオブジェクトを作成します。Cheetah3D 2.6 で確認しています。
- ダウンロード後、ダブルクリックで解凍して下さい。
- scripts/Polygonobj フォルダーにいれ、Cheetah3D を起動して下さい。
this script for Cheetah3D can make Brilliant Cut polygon object. I checked it with Cheetah3D 2.6.
- After download brilliant_cut_js.zip, double click for unarchive it.
- Place it into scripts/Polygonobj folder, then launch Cheetah3D.
Modeling & Rendering : Cheetah3D 2.6
コードが汚いです。間違い等ありましたら、ご指摘してくださるとありがたいです。
some mistake or any advise, please let me know.
brilliant_cut_js.zip ( application/zip : 40 KB)
MD5 : 0e65218d2bf70d4fd2dad799e3c78aa6
make your donation
for my scripts.
Illustrator 8 Import.js
Cheetah3D 2.2添付のIllustrator CS Importを、Illustrator5-8形式に対応させてみました。
this script for import AI5 to AI8 ( I think ver.5 maybe OK. but I don't check it. ) file with Cheetah3D 2.2.
- ダウンロード後、ダブルクリックで解答してください。
- 出来たファイルを、Cheetah3Dのscriptsフォルダーに入れて、Cheetah3Dを起動してください。
- After download Illustrator 8 Import.js.zip, double click for unarchive this file.
- Move Illustrator 8 Import.js to scripts folder in Cheetah3D 2.2 folder. Launch Cheetah3D 2.2.
いろいろ不具合があったので修正しました。
追記:Cheetah3D 2.4 以上で使用する場合には、スクリプトの中の Vector を Vec3D に書き換えて下さい。
to use with version 2.4 or later, replace text 'Vector' to 'Vec3D' in illustrator 8 Import.js
Illustrator 8 Import.js.zip ( application/zip : 2 KB)
MD5 : 1a75c26b71880b489e76f98ae598aa0c
make your donation
for my scripts.
マテリアルの各チャンネルとDisplacement Modifier にそれぞれテクスチャを当てたもののサンプル jas ファイルです。
バージョン 3.1 で作成しています。3.5 でうまくレンダリング出来ない事が分ったので、修正しました。3.5 で確認しています。
Rendering: Cheetah3D 3.5
texture_sample_20061123.zip ( application/zip : 216 KB)
MD5 : 318c3c996420002f5cbaaf1bdc45641d