Tags : Script

Entries in this Tags : 115logs Showing : 85 - 91 / 115

Object Array.js

this is Polygon script for make any object's position aligned by selected types ( line, grid, ring, spline ). It work like Array or Ring modifier for the object that has 'position' property.

to align objects, set folder object contains objects to be aligned as 'target' property.


オブジェクトを整列させるポリゴンスクリプトです。ライトを整列させたい場合などに、使えます。

整列させたいオブジェクトを含んだフォルダーを、'target' プロパティに設定して使用します。


ch_20111110_objectarray.jpg

Object Array.js_20111110.zip ( application/zip : 3 KB)

MD5 : 73d00a963d160dfb8ddf5fcb3958ca21

make your donation
for my scripts.

UV Stepper.js

this is Tool script for moving, rotating, and scaling UV coordinates of selected polygons with certain values, and aligment UV mapping.

if you want to flip UV coordinates, you can do it by scaling with -1 value.

UPDATED: adding 'copy UV1 to UV2' function. now support UV2 set.
UPDATED: fixed alignment 'center/middle' bug / now work with Point and Edge mode

UPDATED: adding 'Alignment' / 'Weld' function.
UPDATED: 'Invert' button added / menu order changed.
UPDATED: copy object UV set added, a behavior of collection changed. 20090311
UPDATED: 'UV pin select' added. 20090619
UPDATED: 'align circle' func. / 'move to' for set absolute position func. added. 20090619b
UPDATED: fix fug for Cheetah3D 5.2 20100125
UPDATED: add getAngle / getFitScale function.


UV 座標を入力値で移動・回転・拡大縮小、スクリプトです。また右寄せ・中央・左寄せ等に整頓する事もできます。

反転したい場合は、-1 で拡大縮小してください。

UPDATED: UV セットの移動・入れ替えボタンを追加。UV2 セットの時に正しく動くようになりました。
UPDATED: センタリングのバグを修正 / ポイント・エッジモードでも動くように修正

UPDATED: ポイントを整列する機能・同一頂点の UV を接合する機能を追加しました。
UPDATED: 反転 (Invert) ボタンを追加・メニュー順序を整理。 UPDATED: オブジェクト間で UV をコピー/ペーストする機能を追加。何も選択させていない場合に、すべての UV を対象とするようにした UPDATED: UV pin select 機能を追加。 UPDATED: 円形に整列する機能・設定位置に移動 (move to) を追加。
UPDATED: Cheetah3D 5.2 でエラーがでて動かない問題を修正
UPDATED: 角度取得/フィットスケール取得機能の追加


20081216版

20090311版

UV_Stepper.js_20140419.zip ( application/zip : 7 KB)

MD5 : 5415f92d9748b240b80a5900e9e4cd67

make your donation
for my scripts.

Explosion.js [ updated version ]

new version of Explosion.js with being added random movement parameters. this is Cheetah3D's polygon script.

required version: 3.6+

updated: fixed a uv error problem on v.4.6.1.
updated: now keep polygon selection of base polygon object.



old version and description's link is below.

http://www.tres-graficos.jp/blog/files/article.php?id=6

Explosion.js_20080813.zip ( application/zip : 4 KB)

MD5 : 0eae5825bb80d8907465c22dafacd083

make your donation
for my scripts.

Sequential OBJ.js

連番で書き出した OBJ 形式のファイルを Cheetah3D で読み込むためのポリゴンスクリプトです。スピードを稼ぐために、バイナリのキャッシュファイルを生成する機能を付けてみました。

Updated: キャッシュファイルの生成とUV設定のバグを修正しました。
Updated (20090514) : オブジェクトグループが設定されていない場合でも、読み込まれるように修正


It's Cheetah3D's polygon script for importing sequential OBJ files into the scene.

Updated: cache file creation bug and UV object bug, fixed.
Updated (20090514) : fixed bug when no object group.

Sequential OBJ.js_20090514.zip ( application/zip : 4 KB)

MD5 : 7c21541a79cb8dbaa14f595b2d312a8d

make your donation
for my scripts.

Preferences Manager.js

Cheetah3D のホットキーやレイアウトの設定を、書き出し・読み込みする Tool スクリプトです。マシンを買い替えたときとか、サブマシンに設定を移したい時なんかに。

初期設定ファイルを書き換えるスクリプトなので、読み込みを実行する前に、初期設定ファイルのバックアップを取っておく事をお勧めします。

  • 書き出された設定ファイルは、テキストファイルです。直接編集し、読み込ませる事も出来ますが、最悪の場合、起動しなくなる場合があるので注意してください。
  • 4.2 で動くように作成しています。それ以前のバージョン、または 4.2 以降のバージョンでは動かない可能性があります。
  • 6.3.x 以降で動作確認しています。

This is Tool script for exporting and importing preference settings of HotKey or Layout information.

before importing settings file, I recommend taking backup for plist file.

  • exported file is ascii text file, you can edit directly, and import it. but please be careful.
  • this is optimized for v4.2. it may not work with older version or updated version.
  • this is optimized for v6.3.x.

And, it is sample for using OS.system function and 'defaults' CLI command.

Preferences_Manager.js_20140823.zip ( application/zip : 2 KB)

MD5 : b7202c3fdb419cffd6fe2d6a5d388534

make your donation
for my scripts.

Polygon Array.js

オブジェクトの表面に、コピーを作成するスクリプトです。所謂、サーフェス・リプリケーターですね。

UPDATE - 20070519: ランダム配置用にパラメータを追加
UPDATE - 20081120: 最新バージョンのエラーを修正
UPDATE - 20100119: 複数の子オブジェクトをランダム/選択ポリゴンにコピーするオプションを追加
UPDATE - 20100120: クリエータオブジェクトに切り替えるオプションを追加
UPDATE - 20100120b: 5.2 で落ちるバグを修正


this is Cheetha3D Polygon Script. Place it into ~/Library/Application Support/Cheetah3D/scripts/Polygonobj folder.

This makes copies of object at another object's surface with some value of scale, rotation.

UPDATE - 20070519: added 'pos amount X/Y/Z' for random position.
UPDATE - 20081120: fixed UV error for Cheetah3D 4.6
UPDATE - 20100119: copy type option added. now you can copied multiple option
UPDATE - 20100120: make creator option added
UPDATE - 20100120b: fixed crash bug on 5.2


Modeling & Rendering: Cheetah3D 4.1

multi copy sample scene

ch_20100119_polygonArray.jpg

Modeling & Rendering: Cheetah3D 5.1.1

ch_20100119_polygonArray_ss.jpg

Polygon_Array_20100120b.zip ( application/zip : 7 KB)

MD5 : 8cdc9df792e550746a5da76d8b0f6b46

make your donation
for my scripts.

Billboard.js

Billboard オブジェクトを生成するポリゴンスクリプトです。


This is Polygon script for making Billboard object for Cheetah3D 2.6.1+.


Billboard.js_20070508.zip ( application/zip : 2 KB)

MD5 : 0f441ec5dc736af0b841f6374f73b45f

make your donation
for my scripts.