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Btick Spline Particles.js

スプラインに沿って、パーティクルをレンガ状に配置するパーティクルスクリプトです。

path: 沿わせるスプラインパス
brick width: 煉瓦パーティクルの幅
brick height: 煉瓦パーティクルの高さ
brick gap: 煉瓦パーティクルのずらし比率 ( 1/n )
embed gap space: ずらした空間を拡大縮小を調整した煉瓦パーティクルで埋める場合に On
vertical count: 積み上げる個数
asy. threshold: 曲線の接線計算の精度。小さい程精度があがります。


It's particle script to make brick wall along spline path.

path: spline path along to
brick width: brick particle's width brick height: brick particle's height
brick gap: proportion of brick particle's gap ( 1/n )
embed gap space: set On to embed scaled particle in gap space
vertical count: count of piled particles
asy. threshold: threshold to calculate tangent of curve

ch_20110607_brickParticles.jpg

Brick Spline Particles.js_20110607.zip ( application/zip : 4 KB)

MD5 : 923595d7178f549e7c397a3dd0232294

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Aligned Spline Particles.js

パスに沿ってパーティクルを同距離に整列させるパーティクルスクリプトです。

path: ガイトとなるスプラインを指定します
along to path: パスに沿って回転させる場合にチェック
distance: パーティクル同士の距離
offset: 配置開始位置のオフセット
asy. threshold: カーブの接線計算の精度。小さい程精度が上がります

20140329: offset パラメータを追加


It's a particle script to align particle along to spline path with same distance.

path: guide spline object
alogn to path: if it's on, particles are rotated along path.
distance: absolute distance between each particles.
offset: offset value of position for fisrt particle.
asy. threshold: threshold for calculation of tangent.

20140329: offset parameter added.


ch_20110603_alignedSplineParticle.jpg

Aligned_Spline_Particles.js_20140329.zip ( application/zip : 3 KB)

MD5 : ae8423c541076e8c609a4019bf65a030

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Spline Wrap.js

スプラインに沿ってポリゴンを変形させるポリゴンスクリプトです。

~/Library/Application Support/Cheetah3D/scripts/Polygonobj フォルダにスクリプトファイルを入れて、インストールしてください。

align by : 変形対象の基本軸
spline rot : 内部スプライン回転 ( ねじれた場合に設定 )
copy start : 変形を開始するスプラインの位置(パーセント)
copy scale : 変形するオブジェクトの拡大縮小値、1 でスプライン全体に拡大します
asy threshold : 変形の精度


It's a polgon script to transform polygon object along to spline path.

Place it into ~/Library/Application Support/Cheetah3D/scripts/Polygonobj folder.

align by : copy polygon axis
sline rot : internal spline rotation ( twist problem )
copy start : proportional position of spline for copy start.
copy scale : scale of transformed object ( proportion of spline length ).
asy threshold : quality of transform.

ch_20110513_splineWrap.jpg

Spline Wrap.js_20110513b.zip ( application/zip : 3 KB)

MD5 : 65e9090a36751e91c8e76c9c502f215d

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Blow.js

ポリゴンを吹き飛ばすポリゴンスクリプトです。Explosion.js の改良版。


It's polygon script to add blow effect for polygon object.

20141004: dot bug fixed.


Modeling & Rendering: Cheetah3D 5.6

Blow.js_20141004.zip ( application/zip : 7 KB)

MD5 : d7f9fe043adf2e45ea72a62027f323b8

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Blow Particles.js

パーティクルを吹き飛ばすパーティクルスクリプトです。解凍したスクリプトファイルを ~/ライブラリ/Application Support/Cheetah3D/scripts/Particle フォルダに入れて使用してください。

[target particle] コピーする元のパーティクルオブジェクト [blow core] 吹き飛ばす起点となるオブジェクト(位置パラメータのみが使用されます)
[blow area] 影響範囲のタイプ ( infinite: すべて / core radius: [core radius] パラメータを使用 / use blow core radius: [blow core] で指定した球体オブジェクトの半径を使用 )
[core radius] 起点からの影響半径
[core power] 影響範囲内のパーティクルを吹き飛ばす力
[core power var.] 影響範囲内のパーティクルを吹き飛ばす力のランダム値の範囲 (+/-)
[blow curve] 起点からパーティクルまでの距離と吹き飛ばす力の計算方法
[alignment particle] パーティクルを移動方向ベクトルに整列 [delay] 移動までの遅れの変化

20110416: core power var. パラメータを追加

20110419: core area / delay / alignment particle パラメータを追加

20110422: 致命的なバグを修正


It's particle script for blowing each particles. place unzipped script file into ~/Library/Application Support/Cheetah3D/scripts/Particle folder.

[target particle] base particle object
[blow core] object for blowing point ( point parameter used only )
[blow area] type of extent area ( infinite: all / core radius: use [core radius] parameter / use blow core radius: use radius of Ball object that set as [blow core] paramter
[core radius] radius of effective extent
[core power] power of blowing particles
[core power var.] power variation of blowing particels (+/-)
[blow curve] method of calculation for power to blow
[alignment particle] align particles along to vector to move
[delay] delay to particle movement

20110416: core power var. paramter added.

20110419: core area / delay / alignment particle paramter added.

20110422: fixed critical bug.


Modeling & Rendering: Cheetah3D 5.7b2

Blow Particles.js.20110422.zip ( application/zip : 3 KB)

MD5 : 114cb6e05effb88ca3a93e7e4f0b9747

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Make Visible Solo/All.js

選択したオブジェクトのみを表示/オブジェクトをすべて表示を切り替えるマクロスクリプトです。

~/Application Support/Cheetah3D/scripts/Macro フォルダに、解凍したスクリプトを入れてください。

制限事項: スクリプトの実行前に設定した表示/非表示設定は、すべてリセットされますので、ご注意下さい。


This is macro script to make only selected object "visible in editor" checked / make all object "visible in editor" checked for Cheetah3D.

Limitation: this scripts will reset all information about "visible in editor" of all objects before execution. your setting of "visible in editor" of all objects will be lost.

Make Visible_pack.20110331.zip ( application/zip : 3 KB)

MD5 : 790015c35b901e9a2324600b27828373

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Extruded Text Maker.js

入力した文字列から自動的に押し出しオブジェクトを作成する Cheetah3D 用 ツールスクリプトです。


it's Tool script for Cheetah3D 5.3+, that makes automatically extruded object from input string.


Extruded Text Maker.js_20110129.zip ( application/zip : 3 KB)

MD5 : d6b28e15a19132b155bc7da45791e96d

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