Tags : Script
Entries in this Tags : 115logs Showing : 36 - 42 / 115
Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Next
Stepper.js
make your donation
for my scripts.
F-Curve Utility.js
F-カーブのタイムリマップ、オシレートの作成のためのツールスクリプトです。 ~/ライブラリ/Application Support/Cheetah3D/scripts/Tool フォルダにコピーして使用して下さい。
[update: 20120614] 再帰動作のバグを修正
[update: 20130314] Time Reverse 機能の追加
[update: 20130314] ランダムバグを修正
It's a Tool script for Time remapping, making oscillation for F-Curve. Place it into ~/Library/Application Support/Cheetah3D/scripts/Tool folder to use.
[update: 20120614] fixed recursive bug.
[update: 20130314] Time Reverse function added.
[update: 20141118] fxied randomize bug.
[update: 20190507] added remove keyframe function.
F-Curve_Utility.js_20190507.zip ( application/zip : 4 KB)
MD5 : e526dbeff4b5d951c390851f4bb5de86
make your donation
for my scripts.
F-Curve Linker.js
オブジェクト(もしくはタグ)のパラメータ変更で、他のオブジェクト(もしくはタグ)のパラメータを更新するためのポリゴンスクリプトです。 ~/ライブラリ/Application Support/Cheetah3D/scripts/Polygonobj フォルダにコピーして使用して下さい。
update 2012/9/13: バグ修正
update 2013/1/28: バグ修正
注意: F-Curve オブジェクトは、オブジェクトブラウザ上でアップデート対象のオブジェクト( B object )よりも先頭に配置して下さい。後に配置すると設定通りアップデートされません。
It's a polygon script to manipulate parameters of object (or tag) with change of other object (or tag). Place it into ~/Library/Application Support/Cheetah3D/scripts/Polygonobj folder to use it.
update 2012/9/13: bug fixed.
update 2013/1/28: bug fixed.
Caution: F-Curve object has to be placed before an updated object ( B object ) at Object Browser. this rule of hierarchy at Object Browser is very important for the script will update an object with your settings.
F-Curve_Linker.js_20130129.zip ( application/zip : 4 KB)
MD5 : f18fc39b4ac5d419d25c568d5e20cee9
make your donation
for my scripts.
BVH Importer.js
BVH ファイルのボーン・アニメーションデータを読み込むツールスクリプトです。 Cheetah3D 6.0 以上が必要です。
it's a Tool script for importing bvh file for Cheetah3D 6.0+. ( it's not available v5.8 user. )
BVH Importer.js_20120413.zip ( application/zip : 5 KB)
MD5 : 91e384e7cb80a801f566b56ffee13097
make your donation
for my scripts.
Particle Connector.js
パーティクル同士をつなぐスプラインを生成するスプラインスクリプトです。
20120119: カーブ計算のバグ修正・計算方法を少し改良。 20120121: 計算方法を改良。 20120125: 近似角度パラメータの設定を改善。'curve center' パラメータを追加。
it's a Spline script ( ~/Library/Application Support/Cheetah3D/scripts/Splineobj folder to install ) to create spline as connect each particles.
20120119: fixed curve bug, improved distance calculation. 20120121: improved distance calculation. 20120125: fixed 'angle' setting problem. curve center parameter added.
Particle Connector.js_20120125.zip ( application/zip : 3 KB)
MD5 : ddbd86c54201aaaf1d6d2304ed713eb6
make your donation
for my scripts.
Edge N Splitter.js
選択したエッジを任意の値で分割するツールスクリプトです。
update-20120413: 取り消し/やり直しに対応しました。(Cheetah3D 6.0 以上のみ)
It's Tool script to split selected edge with input number.
update-20120413: now it's available to undo/redo. ( only Cheetah3D 6.0+ )
Edge N Splitter.js_20120413.zip ( application/zip : 3 KB)
MD5 : 86f693bfc55880b671c001f5d839ccd8
make your donation
for my scripts.
Pivot Setter.js
選択したオブジェクトのピボットポイントを数値で設定するツールスクリプトです。
It's Tool script to set/get pivot point numerically for selected object.
Pivot Setter.js_20111208.zip ( application/zip : 1 KB)
MD5 : 888789461c50f4a4598aaa59bdd55ee3
make your donation
for my scripts.
Cheetah3D でポイント・エッジ・ポリゴンを数値入力で移動・回転・拡大/縮小させるスクリプトです。
this is Tool script for Cheetah3D. you can move/rotate/scale point(s)/edge(s)/polygon(s) with input value.
Stepper.js_20120517.zip ( application/zip : 4 KB)
MD5 : 0133670d50d4b5df8c0f363fd3cc5c9c