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Polygon2Spline.js

ポリゴンオブジェクトのエッジから、スプラインを生成するスプラインスクリプトです。~/Library/Application Support/Cheetah3D/scripts/Splineobj フォルダーにコピーして下さい。

以前から公開している、Poly2Spline.js / Edge2Spline.js を統合したものに、余白オプションを追加しています。

Update 20090215: ポリゴンの面に沿ってスプラインを生成するオプションを追加。( create type で polygon based を選択して下さい。 )

Update 20101117: Cheetah3D 5.5+ でエラーが発生する問題を修正しました

Update 20110202: Cheetah3D 5.5+ で normalize 関数のエラーが発生する問題を修正しました

Update 20140805: connect オプションを追加。スプラインを連結します。

Update 20140806: connect オプションのバグを修正。子オブジェクトのモディファイアを適用したメッシュを使用するかどうかのオプションを追加。


This is Spline script that create spline from child polygon object. For using, place script .js file into ~/Library/Application Support/Cheetah3D/scripts/Splineobj folder.

This is combined version Poly2Spline.js and Edge2Spline.js with adding new option 'margin'. you can create wired object from polygon object easily.

you can create longer spline than original Point with negative 'margin' value. please try it.

Update 20090215: spline connected by selected polygon winding. to use this option, choose polygon based at create type parameter.

Update 20101117: fixed error with Cheetah3D 5.5+

Update 20110202: fixed normalize func error with Cheetah3D 5.5+

Update 20140805: added 'connect' option for connecting edges share same points.

Update 20140806: fixed 'connect' option bug. added 'use modified child' option.


Polygon2Spline.js_20140806b.zip ( application/zip : 4 KB)

MD5 : 19d1233f40de4001045a6f2688134380

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Bevel.js - test version

ベベルエッジを生成するポリゴンスクリプトのテストバージョンです。

update 20120711: Cheetah3D 6.0 で使用できないバグを修正しました。


this is polygon script ( place this into ~/Libaray/Application Support/Cheetah3D/scripts/Polygonobj folder ). still test version.

update 20120711: bug fixed for Cheetah3D 6.0+ user.

update 20141004: dot bug fixed.


Bevel.js_20141004.zip ( application/zip : 7 KB)

MD5 : 8dac7af643856f794b73a34c4385ce91

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Object Array.js

this is Polygon script for make any object's position aligned by selected types ( line, grid, ring, spline ). It work like Array or Ring modifier for the object that has 'position' property.

to align objects, set folder object contains objects to be aligned as 'target' property.


オブジェクトを整列させるポリゴンスクリプトです。ライトを整列させたい場合などに、使えます。

整列させたいオブジェクトを含んだフォルダーを、'target' プロパティに設定して使用します。


ch_20111110_objectarray.jpg

Object Array.js_20111110.zip ( application/zip : 3 KB)

MD5 : 73d00a963d160dfb8ddf5fcb3958ca21

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UV Stepper.js

this is Tool script for moving, rotating, and scaling UV coordinates of selected polygons with certain values, and aligment UV mapping.

if you want to flip UV coordinates, you can do it by scaling with -1 value.

UPDATED: adding 'copy UV1 to UV2' function. now support UV2 set.
UPDATED: fixed alignment 'center/middle' bug / now work with Point and Edge mode

UPDATED: adding 'Alignment' / 'Weld' function.
UPDATED: 'Invert' button added / menu order changed.
UPDATED: copy object UV set added, a behavior of collection changed. 20090311
UPDATED: 'UV pin select' added. 20090619
UPDATED: 'align circle' func. / 'move to' for set absolute position func. added. 20090619b
UPDATED: fix fug for Cheetah3D 5.2 20100125
UPDATED: add getAngle / getFitScale function.


UV 座標を入力値で移動・回転・拡大縮小、スクリプトです。また右寄せ・中央・左寄せ等に整頓する事もできます。

反転したい場合は、-1 で拡大縮小してください。

UPDATED: UV セットの移動・入れ替えボタンを追加。UV2 セットの時に正しく動くようになりました。
UPDATED: センタリングのバグを修正 / ポイント・エッジモードでも動くように修正

UPDATED: ポイントを整列する機能・同一頂点の UV を接合する機能を追加しました。
UPDATED: 反転 (Invert) ボタンを追加・メニュー順序を整理。 UPDATED: オブジェクト間で UV をコピー/ペーストする機能を追加。何も選択させていない場合に、すべての UV を対象とするようにした UPDATED: UV pin select 機能を追加。 UPDATED: 円形に整列する機能・設定位置に移動 (move to) を追加。
UPDATED: Cheetah3D 5.2 でエラーがでて動かない問題を修正
UPDATED: 角度取得/フィットスケール取得機能の追加


20081216版

20090311版

UV_Stepper.js_20140419.zip ( application/zip : 7 KB)

MD5 : 5415f92d9748b240b80a5900e9e4cd67

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Explosion.js [ updated version ]

new version of Explosion.js with being added random movement parameters. this is Cheetah3D's polygon script.

required version: 3.6+

updated: fixed a uv error problem on v.4.6.1.
updated: now keep polygon selection of base polygon object.



old version and description's link is below.

http://www.tres-graficos.jp/blog/files/article.php?id=6

Explosion.js_20080813.zip ( application/zip : 4 KB)

MD5 : 0eae5825bb80d8907465c22dafacd083

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Sequential OBJ.js

連番で書き出した OBJ 形式のファイルを Cheetah3D で読み込むためのポリゴンスクリプトです。スピードを稼ぐために、バイナリのキャッシュファイルを生成する機能を付けてみました。

Updated: キャッシュファイルの生成とUV設定のバグを修正しました。
Updated (20090514) : オブジェクトグループが設定されていない場合でも、読み込まれるように修正


It's Cheetah3D's polygon script for importing sequential OBJ files into the scene.

Updated: cache file creation bug and UV object bug, fixed.
Updated (20090514) : fixed bug when no object group.

Sequential OBJ.js_20090514.zip ( application/zip : 4 KB)

MD5 : 7c21541a79cb8dbaa14f595b2d312a8d

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Preferences Manager.js

Cheetah3D のホットキーやレイアウトの設定を、書き出し・読み込みする Tool スクリプトです。マシンを買い替えたときとか、サブマシンに設定を移したい時なんかに。

初期設定ファイルを書き換えるスクリプトなので、読み込みを実行する前に、初期設定ファイルのバックアップを取っておく事をお勧めします。

  • 書き出された設定ファイルは、テキストファイルです。直接編集し、読み込ませる事も出来ますが、最悪の場合、起動しなくなる場合があるので注意してください。
  • 4.2 で動くように作成しています。それ以前のバージョン、または 4.2 以降のバージョンでは動かない可能性があります。
  • 6.3.x 以降で動作確認しています。

This is Tool script for exporting and importing preference settings of HotKey or Layout information.

before importing settings file, I recommend taking backup for plist file.

  • exported file is ascii text file, you can edit directly, and import it. but please be careful.
  • this is optimized for v4.2. it may not work with older version or updated version.
  • this is optimized for v6.3.x.

And, it is sample for using OS.system function and 'defaults' CLI command.

Preferences_Manager.js_20140823.zip ( application/zip : 2 KB)

MD5 : b7202c3fdb419cffd6fe2d6a5d388534

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