Tags : Cheetah3D
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LuxCheetah.js
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Glass Tree
コメントをいただいので、サンプルファイルを上げておきます。
http://www.tres-graficos.jp/blog/article.php?id=194#c167
glassTree.jas.zip ( application/zip : 4 KB)
MD5 : 6a6d6b4f1773a9edef247cd514779f57
Selection Expander.js
選択範囲をそれぞれの条件によって拡張するツールスクリプトです。 ~/Library/Application Support/Cheetah3D/scripts/Tool フォルダーに入れて、新しいドキュメントを開いて下さい。
this is Tool script to expand selection by condition. place it into ~/Library/Application Support/Cheetah3D/scripts/Tool folder.
デモ動画 - DEMO Movie
Selection Expander.js_20090619.zip ( application/zip : 3 KB)
MD5 : 72937d50d3eebbc882e4f04ccf4ae246
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OBJ Importer.js
this is Tool script to import OBJ file with assignments of material. for a file from Poser model or Ivy generator. ![]()
after importing, you can assign materials to objects manually by log information at Console view or import log file.
UPDATED 20090412 : optmized for speed, added progress info shown at Console view.
UPDATED 20090412b: fixed material import bug.
UPDATED 20090413 : material import improved.
UPDATED 20100208 : fixed bug for Cheetah3D 5.2.
UPDATED 20101018 : 'keep vertices order' option added.
currently material importing does not work for Cheetah3D 5.x, by changing material system. ![]()
複数のマテリアルが適用されたオブジェクトを含む OBJ ファイルを、 Cheetah3D に読み込むための Tool スクリプトです。 Poser で書き出したファイルとか、Ivy Generator で書き出したファイルを読み込む場合に。
UPDATED 20090412 : 若干高速化・進捗状況を コンソールビュー に表示
UPDATED 20090412b: マテリアルが読み込まれないバグを修正
UPDATED 20090413 : マテリアルの読み込みを改善
UPDATED 20100208 : Cheetah3D 5.2 でクラッシュするバグを修正
UPDATED 20101018 : 'keep vertices option' オプションを追加
5.x でマテリアルシステムが変更されたため、マテリアルの読み込みは動きません。 ![]()
tool property view.
ツールプロパティー
- auto separator: if object has more than 15 materials, that obejct will be imported separately so that each object has less than 15 materials.
- auto separator: もしオブジェクトに 15 個以上マテリアルが割り当てられている場合に、各オブジェクトのマテリアルが 15 個以下になるように自動的に分割して読み込みます。
- keep vertices order: All vertices are imported. All objects or groups are imported as 1 polygon object.
- keep vertices order: ファイルに定義されたすべての頂点を追加します。すべてのオブジェクト/グループは、一つのポリゴンオブジェクトとして読み込まれます。
import log sample that shows object name and material names for poly sel number.
インポートログのサンプル。オブジェクト名とポリゴン選択セット番号、対応するマテリアル名を示しています。
OBJ Importer.js_20101018.zip ( application/zip : 5 KB)
MD5 : d9f33c06994992f8899f55b2b1efb6f3
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Taper Sweep.js
this is a polygon script for Cheetah3D 4.6.3. it creates polygon object like Sweep Creator with extra spline for scale parameter.
- if this object has 3rd child spline object, it uses it as a x/y scale parameter of profile spline.
- if this object has also 4th child spline object, it uses the 3rd as y scale parameter, and the 4th as a x scale parameter of profile spline.
v.20090326 : UV coord added. flip bug fixed.
v.20090326b: flip bug fixed.
v.20090330: flip calculation changed.
v.20090330b: taper oscillation added.
v.20090330c: path scale bug fixed.
v.20090407: fixed bug when it's used with subdiv mod.
v.20100130: fixed bug when using on 5.2+.
v.20111007: fixed animating bug.
Taper Sweep.js_20111007.zip ( application/zip : 5 KB)
MD5 : 7a19221d40bd1199ce0ffb59cfb0b473
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Guided Spline.js
forum での質問を読んで、前に手をつけたままほったらかしになっていたスクリプトを仕上げて公開しました。 ![]()
小オブジェクトのスプラインの長さを変えたスプラインを作成するスプラインスクリプトです。
~/Library/Application Support/Cheetah3D/scripts/Splineobj フォルダに Guided Spline.js ファイルをコピーし、 Cheetah3D を再起動して下さい。
it is a Spline script. place Guided Spline.js into ~/Library/Application Support/Cheetah3D/scripts/Splineobj folder, and relaunch Cheetah3D.app to use.
this script make spline with start/end point parameters of child spline object.
Guided Spline.js_20100302.zip ( application/zip : 2 KB)
MD5 : 180d2720909ba96c3e091f66939f422e
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Hair.js - Beta (re)
ポリゴンやポイントに、板ポリを生やすポリゴンスクリプトです。小オブジェクトのサーフェスの法線方向に毛っぽいボリゴンを作成します。アップデートバージョン。
- width の計算バグを再修正
- いくつかのパラメータを追加 ( implant angle )・削除 ( face to cam, implant type )
- スプラインで生え方を調整出来るようにした
- UV2 セットをパラメータとして使用するオプションを追加
- セグメント計算のバグを修正
最新バージョン:20090106
it is Polygon script for make hair-like object. this makes polygons like hair on polygons or points of child object. for creating grass or hair.
- shear bug fixed.
- some parameters are added (implant angle, etc) / 'face to cam' and 'implant type' are deleted.
- hair path for spline object ( second child object ).
- added parameters that using UV2 set values.
- fixed segment calculation bug.
still beta version. ![]()
Latest version: 20090106
Hair.js_20090106.zip ( application/zip : 5 KB)
MD5 : 57c4c664045d9c99be407ee71ce94dab
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it's Tool and Tag script to export .lxs file ( luxrender scene file ) for LuxRender 0.6.
LuxRender 用の LXS ファイルを書き出すツールスクリプトとタグスクリプトです。
LuxRender
LuxCheetah_20090716.zip ( application/zip : 51 KB)
MD5 : 5ed26989f9f1faaa88d04eb23772dd89