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the scripts inspired from Grapher

Grapher の 3D 例を参考に、数式をモデリングするスクリプトをいろいろ書いてみました。参考に。


these scripts are scripting and modeling sample.


current version v20061020c, older version has bug!!


Modeling & Rendering: Cheetah3D 3.4

scripts inspired from Grapher_v20061020c.zip ( application/zip : 77 KB)

MD5 : a86a4ab9b04d50a5c377eec3911aa68b

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Point Array.js

頂点ごとにポリゴンを複製するスクリプトです。イルミネーションっぽのとか作りたい時に。
ポリゴンスクリプトですので、scripts/Polygonobj フォルダーに入れて使ってください。

  • 小オブジェクトの posiiton / rotation / scale を無視してコピーする不具合を修正しました。
  • 要 3.5 以上

  • スケール時の不具合を修正しました。

  • 4.3 以上でエラーが出る不具合を修正 - 20090202

this script makes copy object to the position of vertices (Point) of another object. you can make some illumination-like object easily. place it into scripts/Polygonobj folder, relaunch Cheetah3D application, and select from Tools -> Script -> Polygon Script.

  • fixed a problem that the script ignore Child-Objects position / rotation / scale.
  • 3.5+ required.
  • added rotation variation.

  • fixed scaling bug.

  • fixed uv error.


Point_Array_20090202.zip ( application/zip : 35 KB)

MD5 : f0ec800ee6b99da176b09cd43cec6b9c

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Grassy Knoll+.js

Cheetah3D 添付の Grassy Knoll に、いろいろパラメータを付けたものです。


this is Grassy Knoll.js with some parameters. please check out attached doc.

Modeling & Rendering: Cheetah3D 3.4

Grassy_Knoll+_20061014.zip ( application/zip : 109 KB)

MD5 : 5ad4a911f513e99f3653bab33922a646

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DOF Helper.js

Cheetah3D で、アクティブカメラと選択オブジェクト(選択ポリゴン)までの距離を計算して DOF タグの distance を設定する Tool スクリプトです。後、カメラの FOV 値から、lens radius を設定する事も出来ます。

(ユーザー)/ライブラリ/Application Support/Cheetah3D/scripts/Tool/ に入れて Cheetah3D を(再)起動して下さい。メニューから、Tools -> Script -> Tool Script -> DOF Helper.js を選んで実行します。


this file is Cheetah3D's Tool script. You can calculate 'distance' of DOF tag for focusing to selected Object or polygon automatically.

Place this file into ~/Library/Application Support/Cheetah3D/scripts/Tool folder, and restart Cheetah3D. And select Tools -> Script -> Tool Script -> DOF Helper.js.


DOF Helper_20060727.js.zip ( application/zip : 3 KB)

MD5 : 8d43e724411f518f94f9857dbbb2420e

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Multi Object.js

オブジェクトの、position / rotation / scale をセットする Cheetah3D の Tool スクリプトです。

また、既存のオブジェクトの値をキャプチャしたり、値を決まった比率で増減・小オブジェクトに対して一括で設定等ができます。(ユーザー)/ライブラリ/Application Support/Cheetah3D/scripts/Tool/ に入れて Cheetah3D を(再)起動して下さい。メニューから、Tools -> Script -> Tool Script -> Multi Object.js を選んで実行します。

対応バージョンは、3.x 系列ですが、スクリプトを修正すれば 2.6.1 でも使えると思います。自由に改変してみてください。


it is Tool script for Cheetah3D 3.x for setting or capturing position, rotation, and scale values of Object.

You can also capture Object parameters, or increase/reduce parameters with proportion that you want, and sets value to all child objects parameters by one click. Place this file into ~/Library/Application Support/Cheetah3D/scripts/Tool folder, and restart Cheetah3D. And select Tools -> Script -> Tool Script -> Multi Object.js.

this works for only version 3.x, but you can use with version 2.6.1 after changing code.


Multi Object.js.zip ( application/zip : 2 KB)

MD5 : e5e2217e3844d870fe61747d7853a35a

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Multi Light.js

ライトの各設定値を一括で変更する事が出来る Cheetah3D の Tool スクリプトです。

ライトの値・色をキャプチャしたり、小オブジェクトに対して一括で設定等が出来ます。

(ユーザー)/ライブラリ/Application Support/Cheetah3D/scripts/Tool/ に入れて Cheetah3D を(再)起動して下さい。メニューから、Tools -> Script -> Tool Script -> Multi Light.js を選んで実行します。 対応バージョンは、3.x 系列ですが、スクリプトを修正すれば 2.6.1 でも使えると思います。自由に改変してみてください。

  • 最初のバージョンで Capture がうまくいかないバグがありました。今は修正されてます。すいませんが、うまく行かない場合は再度ダウンロードしてみて下さい。

  • v.3.5 以上をお使いの場合、対応バージョンを使用してください。


It is Tool script for Cheetah3D 3.x for setting or capturing position, rotation, and scale values of Object.

You can also capture Light's parameters / color, and sets value to all child objects parameters by one click. Place this file into ~/Library/Application Support/Cheetah3D/scripts/Tool folder, and restart Cheetah3D. And select Tools -> Script -> Tool Script -> Multi Object.js.

this works for only version 3.x, but you can use with version 2.6.1 after changing code.

  • first version of this script had bug. (Foot in mouth) please donwload a newest file again, if you cannot 'capture params' by error message. > thanks François!! (Wink)

  • for v.3.5+ user, please check new Version.


Multi Light.js.zip ( application/zip : 2 KB)

MD5 : 48efd7a961f4ecc4b6b88a1173bf3e68

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Wavy Plane.js

波形の板を作成するためのスクリプトです。2.6.1 か 3.x でお使いいただけます。

Currrent version is v.20060515

  • 2.6.1 の場合、アプリケーションフォルダ内の scripts/Polygonobj 内に Wavy Plane.js ファイルを入れ、Cheetah3D を再起動して下さい。
  • 3.x の場合、ライブラリ/Application Support/Cheetah3D/scripts/Polygonobj 内に Wavy Plane.js ファイルを入れ、Cheetah3D を再起動して下さい。

早速アップデートしました。計算を整理したのと、wave count を Int から Float に。計算が早くなってると思うので、ダウンロードして試してみて下さい。スケールのタイプを追加しました。

Tools -> Scripts -> Polygon Script -> Wavy Plane.js を選んで、シーンに配置します。

this is script for creating wavy plane object. please check 'READ_ME' file for using this.
this is for Cheetah3D version 2.6.1 and 3.x.

Updated!! if you tried to use older version, please try new version. calculation optimized, and can make smooth wave animation. Scale type added.

Sample Movie RGB Waving Velvets (h.264 384KB)

Modeling & Rendering: Cheetah3D 3.2

tg_WavyPlane_20060515.zip ( application/zip : 250 KB)

MD5 : 14632b99e4fb53a578c8b4f8cba7a444

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